Veel factoren spelen een rol bij het creëren van een winkelervaring die ertoe leidt dat een consument een aankoop doet. Van de bouwstenen van de e-commerce site zelf tot het aandrijven van shoppers naar de site, er zijn veel manieren om shoppers over te laten gaan tot conversie. Bij Crossphase helpen ze jouw organisatie bij het organiseren, beheren, maken, migreren en optimaliseren van jouw online content. Bekijk snel de website op Crossphase.nl voor meer info. Maar eerst zijn hier 10 tips die online retailers hebben geholpen hun conversieratio’s te verhogen:

  1. Verbeter het zoeken op de site

Een krachtige site zoekopdracht die automatisch wordt ingevuld en afbeeldingen bevat, helpt kopers sneller te vinden wat ze nodig hebben. En consumenten zullen eerder een aankoop doen als het zoekproces naadloos is en hen gemakkelijk naar het gewenste product leidt.

De zoekopdracht biedt autocomplete, wat betekent dat de shopper een lijst met verschillende opties krijgt terwijl ze haar zoekopdracht typt. Voor shoppers die een brede zoekterm in gedachten hebben, stelt de zoekbalk specifieke items voor in een visuele vervolgkeuzelijst terwijl ze typen,  inclusief productafbeeldingen en beoordelingen. Bovendien kunnen de zoekresultaten worden gefilterd met behulp van facetten die worden ingevuld op basis van het producttype.

  1. Verbeter productdetail pagina’s

Verbeter productdetail pagina’s door afbeeldingen van hoge kwaliteit en gedetailleerde beschrijvingen toe te voegen. Een vertrouwens badge op de productdetailpagina geeft consumenten ook het vertrouwen dat ze bij een betrouwbare winkelier kopen. Winkeliers zouden ook betalingsopties moeten aanbieden, zoals PayPal, Apple Pay en Google Pay.

  1. Markeer klantbeoordelingen

Klantrecensies geven shoppers nog meer vertrouwen om een ​​aankoop te doen als ze zien hoe andere shoppers een product beoordelen. Het verkrijgen en publiceren van recensies op productpagina’s is een zeer effectieve techniek om de conversie te verhogen.

  1. Retouren en aanbiedingen zijn belangrijk

Aanbiedingen en voordelen, zoals gratis verzending of gratis geschenken bij aankoop, kunnen een shopper ertoe aanzetten om af te rekenen. Ook het gebruik van retourbeleid geeft mensen het vertrouwen om een aankoop te doen. Als mensen onzeker zijn over het product en ze kunnen niet retouren, zullen ze het er vaak niet op wagen.

  1. Stel nieuwe elementen op de proef

Wanneer je nieuwe functies aan een e-commercesite toevoegt, of dat nu een nieuwe bestemmingspagina, andere navigatie of meer visuele elementen zijn, moet je deze functies A/B-testen om erachter te komen welke kopers het beste kunnen converteren. In plaats van alleen wijzigingen aan te brengen en op het beste te hopen, kun je het beste A/B-wijzigingen in het ontwerp testen om er zeker van te zijn dat de site-ervaring verbeterd is.

  1. Laat internationale shoppers niet buiten beschouwing

Door meerdere talen en valuta toe te voegen, kunnen internationale kopers ook hun aankopen doen. Hierdoor bereik je een nog grotere doelgroep waardoor de kans op meer conversieratio’s ook behoorlijk kunnen toenemen.